Toyota’nın Başkanı Koji Sato, Pazartesi günü son yıllarda benzer sorunlar yaşanmasının ardından, grup şirketlerinde yapılan hatalı testler nedeniyle müşterilere, tedarikçilere ve bayilere özür diledi.
Bu özür, Toyota Motor Corp. grubunun Başkanı Akio Toyoda’nın “küresel vizyonunu” açıklamasından bir gün önce geldi.
Toyota, Japonya’nın önde gelen otomobil üreticisi olarak, Japon hükümetinin onayı için gerekli olan testlerde sorunlar yaşadı. Bu testler, dizel motor üreten Toyota Industries Corp. tarafından yapılmıştı.
Toyota’ya göre, motorların standartlara uyduğunu iddia eden sertifika testleri ve diğer örneklem incelemelerinde yanlış sonuçlar bulundu.
ACİL BASIN TOPLANTISI DÜZENLEDİLER
Sato, Toyota’nın Tokyo ofisinde geç saatlerde düzenlenen acil bir basın toplantısında, “Mümkün olan en kısa sürede üretime yeniden başlamak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız,” dedi ve ekledi: “Yönetim, sahada yaşananların detaylarını tam olarak kavrayamadı ve takip edemedi.”
TOYOTA’NIN SAHİBİ OLDUĞU DAİHATSU’DA DA BENZER SORUNLAR YAŞANMIŞTI
Ayrıca, geçen yıl, küçük otomobiller üreten ve tamamen Toyota’ya ait olan Daihatsu Motor Corp.’da gerekli testlerin atlandığı ortaya çıktı. Bu hile, bir ihbarcı sayesinde gün yüzüne çıktı ve on yıllarca sürdü. 2022’de, Toyota grubunun bir parçası olan kamyon üreticisi Hino Motors, 2003 yılına kadar uzanan emisyon verilerini sistematik olarak sahteleştirdiğini açıkladı. Bu hilelerle ilgili herhangi bir büyük kaza bildirilmedi, ancak bu durumlar şirketlerde ve Toyota’da denetim konusunda ciddi soruları gündeme getirdi.
Toyota, uygun testler tamamlanana kadar birçok grup modelinin üretimini durdurdu. Ancak, zaten bu modellere sahip olan kişilerin, şirketlerin belirttiğine göre, araçlarını güvenle kullanmaya devam edebilecekleri ifade edildi.
Tekrarlanan skandalların kök nedenleri hakkında sorulduğunda, Sato, şirketler arasında daha iyi iletişim ve kurallara uymanın önemi konusunda daha kapsamlı bir eğitimin gerekliliğini vurguladı. Ayrıca, çalışanların yoğun rekabetin olduğu bu endüstride köşe kesme baskısı hissettiğini kabul etti. Sato, “Otomotiv endüstrisi teknolojisinin hızla geliştiği bu dönemde, Toyota yönetiminin sahada neler olduğunu daha iyi anlaması gerektiğini” belirtti.
“KABUL EDİYORUZ”
“Sertifikasyonla ilgili doğru anlayışa sahip olmayanların sadece test yerinde çalışan kişiler değil, aynı zamanda yönetim de olduğunu kabul ediyoruz,” dedi Sato.
Son olarak, bu sorunun Japonya’da aylık 7.000 aracı ve Japonya, Avrupa, Orta Doğu, Afrika ve Asya’da küresel düzeyde satılan 36.000 aracı etkilediği, ancak Kuzey Amerika’da satılan araçları etkilemediği belirtildi. Etkilenen araçlar arasında Land Cruiser ve Hilux spor araçları da bulunuyor.