Apple perşembe günü, aralarında piyano, video kameralar ve boya kutuları da bulunan çeşitli yaratıcı nesnelerin bir çeşit endüstriyel bir düzleştirici tarafından yok edildiği yeni iPad Pro reklamı için özür diledi.
Reklam yayınlandıktan sonra Steve Jobs’un ve genel olarak şirketin savunduğu misyonla çeliştiğini ileri süren çok sayıda kişi tepki gösterdi. Gelen tepkiler üzerine Apple’dan açıklama gecikmedi.
Şirketin pazarlama iletişimlerinden sorumlu başkan yardımcısı Tor Myhren yaptığı açıklamada, “Yaratıcılık Apple’da DNA’mızda var ve dünyanın her yerindeki yaratıcıları güçlendiren ürünler tasarlamak bizim için inanılmaz derecede önemli. Amacımız, kullanıcıların kendilerini ifade etme yollarını her zaman takdir etmek ve fikirlerini iPad aracılığıyla hayata geçirmek. Bu videoyla hedefi kaçırdık ve üzgünüz” dedi.
“Crush” adını taşıyan reklam filminde Apple, yaratıcı nesneleri yok ederek arkasında bir iPad Pro bırakıyor.
Film, Apple’ın YouTube kanalında ve CEO Tim Cook’un X hesabında milyonlarca kez izlendi. Ancak şirket, Crush’ın hiçbir zaman televizyonda yayınlanmadığını ve televizyon yayını planlarının iptal edildiğini söyledi.