Dataforce’un erişebildiği verilere göre bu, Çinli üreticilerin pazara girmesinden bu yana ilk yıllık düşüş. Aralarında BYD, MG, Nio ve Xpeng’in de bulunduğu Çinli otomobil üreticileri toplamda pazar payının yaklaşık yüzde 8,5’ini ele geçirdi.
Aralık ayı, Çin’in devlet sübvansiyonlarının Çin yapımı elektrikli araçlara haksız avantaj sağladığının tespit edilmesinin ardından Avrupa Birliği’nin ek tarifeler uygulamaya koyduğu ikinci ay oldu.
Avrupa genelinde Çinli otomobil üreticileri, aralık ayında elektrikli araç pazarının yüzde 8,2’sini elinde bulundururken bu oran bir önceki aya göre hafif bir artış kaydetti. Ancak yine de ortalamanın altında.
Veriler Avrupa Birliği ülkelerini, Birleşik Krallık’ı ve Norveç gibi Avrupa Serbest Ticaret Birliği üyelerini kapsıyor.
MG’de yüzde 45’lere varan tarifeler anlamına gelen ek AB vergileri, yılbaşından itibaren piyasayı etkilemeye başladı.
More Stories
Markette fiyatı en çok artan ürün hangisi oldu?
Bankada parası olana kötü haber: Kazanç düştü
Pazarkule Sınır Kapısı’ndan Yunanistan’a kolay ulaşım